Primăria București vrea reguli pentru Uber. Ce răspunde compania

de: Răzvan Băltărețu
04 12. 2017

Uber și Taxify au intrat în atenția Primăriei București. Instituția vrea un cadru pentru cele două companii, astfel încât serviciile lor să fie încadrate la transport persoane. 

Primăria București redeschide subiectul reglementării pentru aplicații de ridesharing la presiunea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Decizia vine la câteva luni după ce taximetriștii din București au mărit tarifele și într-o perioadă de oarecare calm, după disputele avute în trafic de taximetriști cu cei care sunt șoferi parteneri Uber și Taxify.

„Vom promova […] un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală […]. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament”, a declarat Gabriela Firea citată într-un comunicat remis de Primăria Municipiului București.

Declarația ei vine în urma unei întâlniri cu reprezentanții COTAR pentru a analiza probleme cu care se confruntă operatorii de taxi din Capitală. În vizorul acestei acțiuni sunt Uber și Taxify, două servicii care au câștigat destul de mult teren în ultimii doi ani, în timp ce firmele de taxi au rămas la aceleași practici, iar șoferii asemenea. Potrivit noului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor.

Uber a declarat că peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe serviciile sale pentru drumurile zilnice. „Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș”, au declarat reprezentanți ai companiei. Compania susține și că, în 2016, de exemplu, 100 de șoferi Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale. Ce-i drept, Uber s-a arătat dispusă să discute atât cu Guvernul, cât și cu primăriile reglementarea. Rămâne acum de văzut cum va fi acest nou regulament.